Jak schudnąć 3 kilogramy? Szybkie, łatwe i przyjemne odchudzanie.

Nie do końca jesteś zadowolona ze swojej figury i chętnie pozbyłabyś się kilku kilogramów? Chcesz dokonać drobnych korekt, ale kompletnie nie masz pojęcia jak się do tego zabrać? Świetnie trafiłaś. W dzisiejszym poradniku przedstawiamy sposoby na pozbycie się kilku zbędnych kilogramów.

Jak schudnąć 3 kg?

3 kilogramy nadwagi to dużo i mało. Dużo z tego względu, że taka ilość tkanki tłuszczowej może być zauważalna (szczególnie w okolicach brzucha, pośladków i ud). Mało, gdyż nie potrzeba ogromu pracy by spalić taką ilość.

Co zatem zrobić, by pozbyć się zbędnych kilogramów? Przy tak niewielkiej nadwadze nie trzeba korzystać z „cudownych” diet, tabletek na odchudzanie i innych „wynalazków”. Najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie lekka zmiana nawyków żywieniowych i dodatkowa aktywność fizyczna.

Dieta na odchudzanie

Czy potrzbeujesz diety odchudzającej, by pozbyć się trzech zbędnych kilogramów? Oczywiście, że nie. Jeśli Twój organizm nie wykazuje większych tendencji do tycia, to wystarczy drobna korekta Twoich posiłków.

Wyeliminuj z diety:

  • słodycze
  • fast-foody
  • sosy
  • słodkie soki
  • niezdrowe tłuszcze i produkty wysokokaloryczne

Jednocześnie zadbaj by posiłki składały się z:

  • pełnowartościowego białka (ryby, drób, nabiał itd)
  • węglowodanów złożony (pełnoziarniste produkty, grube kasze itd)
  • oliwy z oliwek

Taka zmiana z całą pewnością wystarczy.

Trening na odchudzanie

Podobnie jak w przypadku diety – nie ma potrzeby stosować radykalnych, bardzo wymagających planów. Taką ilość tkanki tłuszczowej można zniwelować poprzez naturalne dołączenie ruchu do naszego życia. Co przez to rozumiemy? Uprawianie sportowego hobby lub długie spacery w dobrym tempie. To naprawdę wystarczy, by organizm zwiększył zapotrzebowanie energetyczne, a tym samym zaczął pobierać energię z materiału zapasowego.

Doskonałym pomysłem na odchudzanie jest również bieganie. To zajęcie, którym trudni się coraz większe grono osób. Jedni wykorzystują w tym celu bieżnie stacjonarne, inni „kręcą” pętle na ulicach polskich miast. Choć często można spotkać się z opinią, że bieganie powoduje problemy ze stawami i jest niezdrowe, to z całą pewnością jest lepsze, aniżeli prowadzenie siedzącego trybu życia.

Bieganie – jak zacząć?

Wielu entuzjastów biegowej przygody bardzo często ma problem z rozpoczęciem treningów tego typów. Bieganie to wyczerpujący sport, który na początku może sprawiać sporo kłopotów. Z każdym kolejnym treningiem jest jednak coraz lepiej.

Niezwykle ważnym elementem na początku jest posiadanie planu, który będzie prowadził nas ku celowi. Plan to swoista forma motywacji.

Przykładowy plan treningowy dla początkujących

Tydzień nr 1

Dzień I Dzień II Dzień III
3 km trucht 3 km trucht 4km trucht

Tydzień nr 2

Dzień I Dzień II Dzień III
Interwały 10 x 400 (bieg/marsz) 5 km trucht 5 km trucht

Tydzień nr 3

Dzień I Dzień II Dzień III
Interwały 10 x 500 (bieg/marsz) 5 km bieg 5 km bieg

Tydzień nr 4

Dzień I Dzień II Dzień III
7 km trucht 7 km trucht 7 km trucht

Tydzień nr 5

Dzień I Dzień II Dzień III
4 km bieg, 4 km trucht 7 km bieg 8 km trucht

Tydzień nr 6

Dzień I Dzień II Dzień III
10 km trucht 10 km trucht 10 km trucht

W przypadku tego planu celem jest realizacja 10 km w tempie truchtu. Przed każdym treningiem należy przeprowadzać minimum piętnastominutową rozgrzewkę. Po treningu należy realizować dodatkowe ćwiczenia rozciągające.

Po realizacji tego planu treningowego należy pozwolić odpocząć organizmowi przez około 7 dni, a następnie wrócić do realizacji nowego, intensywniejszego planu, gdzie bazą wyjściową będzie 10 km truchtem.

Tempo truchtu i biegu należy dostosować do możliwości motorycznych organizmu. Im lepsza kondycja organizmu, tym szybsze tempo truchtu oraz biegu.

W przypadku braku zdolności do przebiegnięcia 3 kilometrów na start, należy zmniejszyć dystanse proporcjonalnie podczas kolejnych dni treningowych.

Podsumowując, aby schudnąć 3 kg nie potrzeba cudów. Delikatne zmiany w żywieniu i aktywności fizycznej są w pełni wystarczające. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie by skorzystać z profesjonalnych diet i uraczyć ciało ciężkim treningiem. To z całą pewnością przyśpieszy proces odchudzania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *