Jak przytyć 5 kg w miesiąc? Czy to możliwe?

Niedowaga to problem o zdecydowanie mniejszej skali, aniżeli nadwaga. Jednakże, podobnie jak w przypadku odchudzania, tak i przy budowaniu masy mięśniowej koniecznym jest realizacja diety i planu treningowego.

5 kilogramów masy w miesiąc

W sieci, szczególnie na forach znajdziemy wiele zapytań w stylu: „Jak przytyć X kg w tydzień/miesiąc?”. Niestety, mamy złą wiadomość dla osób zadających takowe pytania – określenie w czasie przyrostu, czy utraty wagi jest praktycznie niemożliwe, dlatego też możemy przedstawić ogólne porady dotyczące budowanie masy ciała. Nie gwarantujemy jednak, że każda z osób osiągnie rezultaty na takim samym poziomie. Wszystko bowiem zależy od indywidualnych uwarunkowań.

Pragniemy zaznaczyć, że zbudowanie 5 kg czystej masy mięśniowej jest z punktu fizyki organizmu mało prawdopodobne. Cyferki na wadze się zmieniają, ale wpływ na nie ma nawodnienie i tkanka tłuszczowa. Warto również pamiętać o tym, że tak wysokie wzrosty w ciągu miesiąca doprowadzają do rozstępów.

Dieta na masę

Nie wystarczy jeść dużo, by zbudować masę mięśniową. Samo zwiększenie obfitości posiłków (nie zważając na jakość) doprowadzi do wzrostu wagi, ale zazwyczaj masa przyjmie postać tkanki tłuszczowej. Jeśli nie zależy nam na jakości, a jedynie cyferkach na wadze – droga jest prosta.

Czy warto wykorzystywać gotowe diety na masę z Internetu? I tak. I nie. Ta lakoniczna wypowiedź wynika z faktu, iż jest to dosyć wygodne rozwiązanie, ale nie gwarantuje nam trafienia w gusta kulinarne. Tworzenie diet dla amatorów tycia i odchudzania jest banalnie proste, dlatego też zalecamy stworzenie jadłospisu w oparciu o indywidualne preferencje kulinarne. Założenia wyglądają następująco:

  • na każdy kilogram wagi dieta powinna posiadać 5,5g węglowodanów, 2g białka, 0,5g tłuszczy
  • stosuj węglowodany złożone, pełnowartościowe białka i zdrowe tłuszcze
  • liczba posiłków nie może być mniejsza niż pięć
  • pomiędzy posiłkami przerwa 2-3 godzinna
  • regularne pory posiłków
  • minimum 3 litry płynów dziennie (najlepiej woda mineralna)

Trening na masę

Aby uzyskać wzrost masy mięśniowej należy stymulować mięśnie ćwiczeniami. Trening na masę różni się od treningów siłowych i odchudzających tym, że podczas treningu wykonujemy inną ilość serii (dla dużych partii 4, dla małych 3) i powtórzeń (dla dużych partii 10-12, dla małych 6-8).

Trening na masę warto oprzeć na ćwiczeniach złożonych, a najlepszym planem na start jest FBW (Full Body Workout).

Suplementacja na masę

Proces budowy masy mięśniowej wymaga od nas nie tylko dbałości o dietę i trening, ale także dostosowania suplementacji. Choć częstokroć można przeczytać, że stosowanie suplementów nie jest konieczne, to w naszej ocenie – aby osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty i zbliżyć się możliwie do poziomu 5 kilogramów masy mięśniowej w miesiąc, musimy bezwzględnie skorzystać z suplementów diety. Co więcej, muszą to być środki najwyżej jakości.

Na rynku suplementów diety dostępnych jest co najmniej kilkaset różnych środków. Ich wpływ i skuteczność bywają bardzo różne. Warto jednak mieć świadomość, że wokół wielu preparatów pojawia sie mnóstwo wątpliwości co ich realnego działania. Tak jest chociażby w przypadku glutaminy, która przez wielu ekspertów określana jest mianem zwyczajnego bubla. Jak zatem wybrać skuteczny suplement na masę?

Warto kierować się rankingami i opiniami innych konsumentów – najlepiej doświadczonych kulturystów. W chwili obecnej doskonałą opinią może pochwalić się Mass Extreme – rekomendowanych przez Tomasza Kornalewskiego – wielokrotnego medalisty mistrzostw świata w kulturystyce klasycznej.

Więcej o Mass Extreme można przeczytać między innymi w serwisie Silniejszy.pl:

Dieta, trening i suplementy – czy to wszystko?

I tak. I nie. Z jednej strony – dobra dieta, mocny trening i sprawdzona suplementacja to prawdziwa recepta na budowę masy mięśniowej. Z drugiej zaś – bez odpowiedniej motywacji, nawet najlepsze plany, jadłospisy i suplementy – nie mają wartości.

Motywacja to w wielu przypadkach słowo klucz. Wbrew pozorom – może jej zabraknąć każdemu – nawet Tobie. Wydaje Ci się to niemożliwe? Pomyśl, ile razy rezygnowałeś np. z noworocznych planów? Ile razy brakowało Ci do czegoś motywacji?

Nawet jeśli uważasz, że ten problem Cię nie dotknie – nie zaszodzi, abyś stworzył rzetelny plan, zadbał o monitoring postępów czy podjął rywalizację. Wszystkie te elementy są skutecznym wsparcie dla motywacji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *