Fitness a odchudzanie. Czy zajęcia w klubie fitness faktycznie są skuteczne?

Patrzysz w lustro i nie jesteś zadowolona/y ze swojej figury? To nie czas na smutki i żale – przygotuj się na odchudzanie. To jedyna droga do powrotu do optymalnej kondycji organizmu.

Wpływ na odchudzanie ma wiele różnych czynników. Do tych najważniejszych zaliczamy dietę, suplementację oraz trening. To właśnie zagadnieniu treningu w pełni poświęcony jest dzisiejszy artykuł.

Duża liczba form treningowych na odchudzanie

Trening na odchudzanie może mieć różne formy. Każdy rodzaj ćwiczeń cechuje się jednak inną intensywnością, a co za tym idzie – inną efektywnością. Która z form ćwiczeń jest najskuteczniejsza? Która przynosi najlepsze rezultaty.

Efektywność treningu podlega nieustannym badaniom. Na dzień dzisiejszy najbardziej prawdopodobną tezą jest to, ze najskuteczniejsze są formy aerobowe, tudzież tlenowe. Aerobik ma jednak zdecydowanie szerszą definicję, aniżeli mogłoby się wydawać. Poprzez aerobik (fitness) rozumie się bowiem wszystkie ćwiczenia o odpowiedniej intensywności, czasie trwania. Istotne jest również to, by ćwiczenia angażowały dużą ilość mięśni jednocześnie.

Fitness – zasady treningu aerobowego

Fitness fizyczny to nic innego jak zespół czynności korzystnie wpływających na kondycję fizyczną ciała, jego skład oraz budowę. Przyczynia się do poprawy zdrowia oraz redukcji zbędnych kilogramów. Aby jakiekolwiek ćwiczenie mogłoby zostać określone mianem fitnessu musi być realizowane zgodnie z poniższymi zasadami, a mianowicie:

  1. Intensywność treningu określanego mianem fitness nie może być wyższa niż 85% tętna maksymalnego.
  2. Czas treningu fitness (jednej lekcji) to 30-60 minut.
  3. Trening fitness ma charakter ogólnorozwojowy, co oznacza, że angażuje niemal wszystkie grupy mięśniowe.

Ponadto, trening fitness powinien być realizowany 3-5 razy w tygodniu, a jego całkowita objętość (w ciągu tygodnia), nie powinna być mniejsza niż 150 minut. Dopuszcza się zmniejszenie intensywności i objętości ćwiczeń w przypadku osób, które prowadzą siedzący tryb życia. Przygotowanie do normalnej intensywności powinno trwać nie dłużej niż kilka tygodni.

Rosnąca popularność klubów Fitness – skąd się bierze?

Wyrażając się kolokwialnie, można powiedzieć, że kluby fitness wyrastają jak grzyby po deszczu. Ogromna popularność tego typu miejsc sprawia, że coraz więcej inwestorów decyduje się na postawienie lokalów i realizację zajęć fitness. Czy jest to efekt wysokiej skuteczności w odchudzaniu?

I tak. I nie. Kluby fitness i ich rosnąca popularność to wynik przede wszystkim faktu, iż z każdym rokiem liczba osób wymagających kuracji odchudzającej zwiększa się o nawet kilka punktów procentowych. Powoduje to, że liczba osób potencjalnie zainteresowanych zajęciami fitness rośnie. Wzrost grupy docelowej, odbija się na popycie, która – w naturalny sposób popycha podaż (powstawanie nowych klubów fitness).

Oczywiście, efektywność tego typu treningów również nie jest bez znaczenia. To niezwykle efektywne formy treningowe, co do których skuteczności nie ma absolutnie żadnych wątpliwości. Natomiast, warto mieć świadomość, że zajęcia fitness w kontekście skuteczności (tempa spalania kalorii) niczym nie różnią się od form nie wymagających nakładów finansowych, tj. biegania czy jazdy na rowerze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *