Dieta

Suplementy nie zdziałają cudów, jeśli nasza dieta będzie uboga w składniki odżywcze.Dieta Jeżeli wybieramy fast foody zamiast restauracji serwujących zdrowe jedzenie, to zaprzepaszczamy ćwiczenia i ewentualną suplementację. Nie musimy jeść tylko warzyw, nasza dieta powinna być różnorodna. Warto wprowadzić do diety kaszę, ryż brązowy, razowy makaron. Posiłki powinny być niewielkie, ale częste (co 3-4h). Jeżeli chcemy z naszego dania „wycisnąć” wszystkie dobre składniki, pamiętajmy, by nie mieszać pokarmów, które negatywnie na siebie wpływają. Dlatego należy zapomnieć o łączeniu pomidora i ogórka, pomidora i białego twarogu, czarnej herbaty i cytryny. Przez to niszczymy witaminy zawarte w tych owocach. Dieta jest podstawą w walce o zdrową sylwetkę. Nawet intensywne ćwiczenia nie dadzą zadowalających efektów, jeżeli będziemy obżerać się batonikami. Oczywiście dieta nie oznacza katowania się – jest mnóstwo przepisów na zdrowe i pyszne ciasta, ciastka, na zdrowe desery. Owoce i naturalnie suszone owoce z powodzeniem mogą zastąpić nam czekoladę. Warto też unikać słodzonych napojów, nawet tych kartonowych, które są reklamowane jako naturalne. Rzadko mają one z naturą coś wspólnego, przeważnie są sztuczne i zawierają w sobie mnóstwo niezdrowego cukru. Lepiej jest wybierać wodę i dodawać do niej cytryny. Jeżeli chcemy schudnąć, zrezygnujmy też ze słodzonych napojów kawopodobnych. Herbatę słodzić możemy naturalnym miodem z zaufanego źródła. Najwięcej schudniemy, jeśli odrzucimy żywność przetworzoną, słodycze, gazowane i słodzone napoje, smażone potrawy. Te ostatnie mogą się odbić na naszym zdrowiu w przyszłości. O wiele lepiej sprawdzi się gotowanie mięsa. Dużą szansę na chudnięcie mają weganie, którzy odrzucają słodzone jogurty, smażone mięso i przetworzone jedzenie na rzecz kasz i warzyw.

– autor artykułu